Alfred är 7 månader nu :)

Den första tiden med Alfred har verkligen gått fort. De första månaderna säger bara "svisch" Man är fullständigt upptagen med att bara sitta och amma en hel dag. Och ha så SATANS HELVETES ONT i pattarna så fort han skulle snutta, dels för att det kändes som om någon ....hur ska jag beskriva...vet EJ...det gjorde ont! Sen trodde jag ett tag att de skulle sprängas. Kunde inte ligga med täcket över dom i sängen. räckte att ngt nuddade vid dom så ont gjorde det. Och alla tjatar om sin förlossning...den är ingenting mot amning!! LOL alltså. När jag inte ammade så bytte jag blöja och torkade spyor...tvättade kläder med...för fullt. Men det var oxå en underbar tid, vi hade ju faktiskt satt ett liv till världen.

Idag är Alfred 7 månader. 71 lång och väger hela 8140 gram nu...anledningen till att jag vet det är att vi var på BVC i förrgår :)
Idag har vi gått en promenad i det fina vädret med några från Föräldragruppen, väldigt trevligt. Jag sa att vi kunde samla ihop alla till sommaren och grilla...de tyckte att det var en kul idé...så vi får se hur det blir.
Sen efter det så gick vi hemåt och åt lite lunch Alfred åt Kalops...inte som jag gjort själv, är inte så duktig på det ännu...men det kommer. Sen bar det iväg till Josefin. När jag hade ringt på så stod hon med Båråv, deras hund. Så otroligt fin. Jag har aldrig klappat en så mjuk och len päls. Herregud.
Jag hade tagit med mig frukt, så vi gjorde en fruktsallad med vaniljsås till. Det var mums!!
Alfred fick prova mosad banan för första gången, han tyckte det var jätte gott!
Sen satt vi och snackade om allt mellan himmel och jord. Det är så kul att sitta och prata av sig lite med Josefin.
När det väl händer :) Men tycker nog att vi blivit bättre på att ses! Det får vi hålla i!
Kom ihåg...grillning i april är det som gäller ;)
Såg ni fuskbyggarna som gick på 4:an i kväll eller? K-A-T-A-S-T-O-F! Huuuuur kan man förstöra så mycket egentligen. De var ju helt förstörda den stackars familjen.
Man hade kunnat ge en femma var/invånare...det skulle räcka för dom att återställa allting och ändå ha en slant kvar :) Ingen ska ju behöva råka ut för det de har gjort.
Nej jag får rysningar.
Vi är själva sugna på att bygga hus...men jag kommer fasiken ta och kolla upp allt till punkt och pricka...ska inte trampa på någon mina.
Började förresten dammsuga strax innan 9 här i kväll...men jag hann bara med hallen och sen drog Alfred i sladden och grät...han ville ha vällingen och sova. Han är så söt när han gnuggar sig i ögonen. Då vet man att John Blund inte är långt borta.
Glenn har det bra nere i Genéve, de bor på ett fint hotell och idag hade de vart på bilmässan. han skickade en bild på en snygg vit Porsche...det är en favorit hos honom...ha ha han vill så gärna ha en själv.
Har tänt två doftljus här som brinner så fint och LÄNGE :) Köpte dom på ett partylite. De luktar Jordgubb/Rabarber...en mild fin doft...som knappt känns...men jag tog de för Glenn är så känslig mot doftljus...han hatar när jag hade tänt doftljusen i badrummet vid jul från Ikea...3 röda blockljus.
Men de här går nog an...är sugen på att köpa fler. Älskar ljus. De för mcyket positivt med sig, bl a skapar mysfaktor, man känner sig avslappnad, de luktar gott (dessa i alla fall) och man lyser upp det tråkiga vädret lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0