Lite skönhetstips

Jag längtar till våren! För att vara lite förberedd och framförallt för att bli piggare så kan jag ge er lite tips...

I helgen gjorde jag en fransk pedikyr...använder mig av Mavalas set. De är bra och ligger på vettigt pris.
Denna gång testade jag utan det rosa lacket...tycker de räcker med "allt i ett lacket"
  <-- Så blev resultatet.

Då kände man sig genast mycket piggare och gladare...sen att man fortfarande får gömma dom i sina skor kan kvitta...jag vet ju att de är fina iaf :)

Tycker även att man ska unna sig en ansiktsbehandling...det är underbart efteråt för huden känns babylen och man är härligt ren och återfuktad.

Rengör alla borstar du har i badrummet...Rougeborstar, puderborstar, hårborstar...du kan inte ana hur mycket bakterier det gömmer sig där. (uääärk) De ska rengöras minst en gång i veckan...gärna oftare.

Lägg en klick shampoo i handflatan och tvätta borsten/penseln, dra borsten åt en sida och sen åt den andra så att båda sidorna verkligen rengörs. Man ska alltså inte röra runt borsten/penseln i handflatan.
Skölj av dem med vatten mellan båda gångerna.
Viktigt att låta borstarna/penslarna torka vågrätt (tex på en handduk)

Det finns hur många och olika tips som helst...jag orkar inte skriva mer nu..plus att Alfred sitter i mitt knä och stökar...ska kolla kläder på nätet nu :)
Men kika gärna in på Kicks Blogg om du är intresserad, den finns under mina länkar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0