8:e september

Det var sjukt längesen jag bloggade. Det är inte så konstigt, med en bebis på 5 veckor som behöver all uppmärksamhet och en mamma som är för otålig för att skriva med en hand på tangentbordet blir inget bra.
Det tar lite tid innan man har kunnat slappna av...man vet ju inte, det kan ju komma komplikationer efter förlossningen...bara för att han har tittat ut så betyder det inte att allt är bra. Men nu är det ju som tur väl bara fin fint med allting, men man ska inte ta saker för givet...det var väl just det jag menade.
Nu är det inget Bvc besök försen i oktober...och då blir det första läkarbesöket med vaccination, men det kommer nog att gå bra. Han har växt på bra, 55 cm och vikten ligger på 4378, det mättes den 2:a september, så nu har han säkert gått upp lite till kan jag tänka mig ;)
Älskar vår Alfred.

Vad har hänt på senaste då? Antagligen inte så mycket, man vet knappt vilken dag det är längre...för varje dag är det samma visa...amma, kanske ta ett bad, byta blöja, tvätta, och själv försöka få i sig lite mat...ja du ser ju själv hur listan är. Man ska vara glad om man hinner göra något för en timme eller två. Som nu...nu sitter jag här. Lite egentid behöver man ju faktiskt få oxå.
Igår gick jag och Sarah en låååååååång promenad...det tog TVÅ timmar. Det är inte likt mig, jag vet...men det var så skönt väder och sen kände jag att jag inte har rört på mig det senaste året så mycket...nej nu ljuger jag faktiskt...jag simmade ju faktiskt mot slutet i graviditeten...så det är ju faktiskt inte SÅ längesen jag rörde på mig. Jag tänkte att vi skulle ta en genväg hem igen...det blev en omväg istället. Hungriga och ganska trötta så lagade vi lite taccos här, jag testade "Mexican Pita"...de var faktiskt riktigt goda...så det kommer jag fortsätta äta nu ett par ggr när vi ska äta taccos.
På kvällen så tog jag ett fotbad, peelade fötterna och sen rispade jag bort all död hud med en ny fil jag köpte häromveckan, den var grymt bra. Efter det lackade jag på med ett vinrött lack. Nice :D

Det är så typiskt...bara för att man har tänkt att ÄNTLIGEN lägga ut lite bilder här...så hittar jag inte sladden man behöver för att ladda över bilderna till datorn! FINT.

Jag återkommer, var så säker!


Kommentarer
Postat av: Martina

Sköööönt att fila fötterna. Mina egna fossingar har nog inte tagits om hand på flera år, tyvärr. Hade behövt ta hand om dom snart. :)

2009-09-08 @ 18:14:53
URL: http://smalandstos.blogg.se/
Postat av: Nathalie

Gud så söt han är Erika:)

Har ni fått hem telefon än???

Puss o kram

2009-09-09 @ 08:23:35
Postat av: Erika

Svar Nathalie: Tack :) Nej vi har inte orkat koppla in den ännu. Men min mobil funkar, nu kanske jag inte ska skriva ut numret här, men jag tror du har det ;) Kram

2009-09-11 @ 13:18:48
URL: http://ererika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0