It´s my birthday!! Yeah It was my birthday...

Igår var det min födelsedag, den var trevlig. Fy er som inte kom ihåg den...skämta bara lite...men bara lite...nej men jag är själv dålig på att komma ihåg vissas födelsedagar....vissa dagar sätter sig på huvudkontoret andra inte...det blir inte bättre med åren...eller så blir det dé eftersom man blir så seriös och skaffar almanacka och sätter på kylskåpet i hemmet. Japp, så går det till i de svenska hushållen.

Firade med min familj och bjöd på mat. De sa att det smakade gott alltihop så jag hoppas det...själv tycker jag det blev lyckat för att göra en ny rätt som jag inte hade gjort innan.
Alltid lite mer spännande och se om man lyckas med ;)
För det tråkigaste är om man bjuder på smörgåstårta...det var inne på 80 och 90 talet typ...nu är det bara sååå tråkigt och ingen fest-mat längre...sen blir man så dålig i magen av det med...sen föredrar jag varm mat.
Ska unna mig pedikyren jag fick...snart hoppas jag. Gud så skönt att få lite egentid och bli ompysslad...fötterna såg man inte den sista tiden vid graviditeten...det du :) Sen räckte man ju inte dit heller typ...sockarna var så tråkigt att sätta på och fööööörsökte måla naglarna in i det sista men...sen gav man ju upp typ. Skitsamma ungefär jag har annat att fokusera och tänka på.
Det var då det.

Nu är man fit for fight!
Fick lite presentkort på kläder med...det behöver jag nu! Perfekt! Handlade förresten hur snygga jeansleggings som helst på H&M igår...två stycken...ljusa och ett par mörka med dragkedja längst ner och stuprör.
ÄLSKAR DOM! De är så sköna och snygga på!
Idag blev jag bjuden på kladdkaka av min syster och hennes nya kille ;)
Snart kommer Sarah, Johan & Albin hit, vi ska testa en ny taccorätt med nachochips, POTATIS (?) ja jag vet det låter/lät helt konstigt men det kan ju bli gott...tjoff in i ugnen eller något...ja det är ju mer ingredienser än så...men orkar inte rabbla upp det här på bloggen.
Fick förresten lite sång igår med av min syster...hon spelade dragspel...höll på att skratta så tårarna rann när hon spelade en viss låt som lät så rolig på ett gammalt dragspel...så var tvungenn att hämta papper och torka tårarna.
Dragspel tänker du nu...ja hon är utbildad musiklärareoch jobbar med det nu..och kan spela både det ena och det andra...piano kan man ju inte precis dra in i lägenheten här. Den behövdes blåsas ur lite.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja, det var ett mkt trevligt kalas du hade! :) Kul var det och jag hoppas att dina grannar vill fortsätta bo bredvid er trots dragspelsterrorn. ;) Idag (söndag) har vi varit iväg på 80-årskalas i nybro. det är johans farmor som fyller imorrn som hade kalas idag. Hon bjöd på smörgåstårta. :P Hade ju ingen aning om att det var det hon skulle bjuda på så igår, gissa vad jag hade gjort hemma? Jo, just smörgåstårta! o.O Lite mkt av det goda kanske... Spelade dragspel på det här kalaset också + lite piano. Det var uppskattat av tanterna och gubbarna. ^^ Spelade lite för johans mormor sen också som inte orkade åka på kalaset utan var kvar hemma. Hon blev så glad så. :) Kul när man kan glädja andra med ett så enkelt medel som musik. :) Nu vill jag ju också träffa Sebastian aka Dallas snart! :D Kram!

2009-10-11 @ 22:07:13
Postat av: Martina

Det var min kommentar ovan, men det förstod du nog. ;)

2009-10-11 @ 22:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0