Kanske skulle uppdatera ;)

Ja det var ju ett tag sen jag skrev här nu...så är det helt enkelt.
Mycket som man ska hinna med om dagarna och det blir inte riktigt så att jag sätter mig vid datorn när det finns andra roligare saker att göra.
Det jag längtar till nu är att få simma några längder i simhallen, jag kommer njuta när det händer. Men det blir inte ännu för först måste jag på den där efterkontrollen.

Vad har hänt annars då? Med Alfreds utveckling har det hänt mycket iaf...han väger hela 5686 g nu och är 58,5cm...vi var hos bvc igår, och det var läkarundersökning oxå för första gången...allt var kanon! Så det är jätteskönt att höra. Han har börjat le och skratta mot mig väldigt mycket...han log ju innan oxå, men nu är det riktiga leenden...innan var det ju för att han skulle göra i blöjan. Han gör ljud ifrån sig oxå...hans sätt att prata...väldigt roligt att lyssna på...vårt lilla charmtroll.
Kollar på Idol just nu, men jag tycker ingen är riktigt bra sådär...den enda som är lite annorlunda är väl Mariette isf, en person man kommer ihåg och som är lite flummig.

Alfred ligger i mitt knä medans jag skriver nu. Han har ätit och ätit och ätit...och nu vill han äta lite till...det har blivit ett mönster det här...han äter riktigt mycket innan läggdax...och sen somnar han runt 23-24...sen varierar det...2 eler 3 nätter nu har han sovot till 6 halv 7 någongång...då är han ivrigt hungrig.
Annars är det väl 2 ggr man är uppe om nätterna typ. Låter lyx enligt dig kanske...men ibland upptäcker han fläkten i taket och fastnar med blicken sen får man försöka få honom på andra tabkar, nämligen om han vill äta mer eller inte...ibland vill han inte somna utan börjar gny så fort man släcker lyset och vill ha sällskap...ibland har det tagit mig 2 timmar att få honom att somna igen efter amning med mera...ibland har jag somnat med lyset tänt medans jag ammar...man blir lätt lullig av det.

Nu kräktes han lite på barbapappa handduken som jag köpte på Gekås för exakt en vecka sedan...
Åkte dit med Sarah och hennes Albin och så Alfred såklart!
Det gick hur bra som helst, han var lugn som en filbunke...däremot kan jag inte säga detsamma om körringarna som skulle shoppa billigt billigt...jisses jisses...ja man får se det som en utflykt..och det gör man TRO MIG...man ser aldrig ngt liknande i Sverige.
Hittade en del roligt där...mysiga lyktor som lyser upp tillvaron ute när det är mörkt nu.
Kläder till Alfred, ett roligt spel, påslakanset med barbapappa, hygienartiklar...ja just det jag hittade två lampor oxå, skitsnygga faktiskt...så det ska upp så fort som möjligt.
mmmm...vi fick vårt älskade köksbord m skinnstolar för en vecka sen med...aaah, det är så snyggt, passar perfekt i vårt kök.
Var duktigt och slipade och oljade in vårt ekbord i onsdags med...shit vad jag kan...överträffar mig själv ibland...hehe...det blev attans bra.
Ja, och sen har vi vart på Bror Perssons i Alvesta med och beställt ett nytt soffbord...attans fint.

Kanske skulle lägga in lite kort med...men det får bli i ett senare inlägg för det funkar inte på den bärbara tyvärr...och den andra funkar inte för tillfället...nästa vecka gör den det kanske.

Först nu efter 2 månader känner jag för första gången att man känner pigg igen...plus att verkligen ALLT ALLT ALLT kommer efter förlossningen...man kastas in i mammarollen direkt...DU måste offra din tid till barnet, DU har inget val...men man accepterar det helt enkelt. Jag ska inte tjabba mer om det, man förstår det när man själv får barn hur verkligen allt förändras! Mestadels underbart, men mycket jobb ligger bakom för att få det just underbart.

Vilket långt inlägg det blev...hoppas ni orkade läsa..eller ni kanske bara lusläste lite snabbt.

Kommentarer
Postat av: Ewelina

Åh vad kul att du uppdaterar! Nu får jag fasiken pallra mig in snart så jag får träffa Alfred omgående. Gärna innan han blir tonåring liksom!

Skönt att allt går bra! Tänker mycket på er!

KRAM!

2009-10-03 @ 00:47:23
URL: http://ewowilolinonaaa.blogg.se/
Postat av: sandra the shot

sv: Inte vet jag, spelar det någon roll eller? xD

2009-10-03 @ 10:20:05
URL: http://sandrhaa.blogg.se/
Postat av: Anna

Men det är underbart o vara mamma. Kram

2009-10-03 @ 10:20:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0