92 dagar kvar

Till beräknat datum...som är den 12:e augusti för er som glömt.
Idag har jag dammat här hemma, skönt att ha det gjort. Var ett tag sen sist nu...men det är ju så tråkigt att städa...blir bara att man plockar i ordning alla grejer man spridit ut...hehe...
Göra i veckan annars...tänkte simma i morgon, träffa Helena på onsdag, Bm besök på fredag...
Inte så himla mycket planerat direkt...kan inte planera så mycket heller om man skulle hoppa in och jobba.

Vecka 27:

Nu är det lättare att mäta barnets fulla längd inklusive benen. Barnet är cirka 30 centimeter i sin fulla längd. Barnets ögon öppnas efter att ha varit stängda en tid. Det övar att öppna och stänga ögonen. Hörseln utvecklas allt mer och barnet kan hoppa till vid kraftiga ljud eller snabba rörelser från dig. Nu är överlevnadschansen stor om barnet skulle komma ut för tidigt.

Vikt 1 kg.


Pappa/partner

Det kan börja bli tungt för din partner nu. Hon kan känna sig både otymplig och oattraktiv. Tänk på att det kan vara viktigt för henne att få höra vad hon betyder för dig och vad fantastiskt det är att ni ska bli föräldrar.

Tungt? Tycker jag har så liten mage...undrar hur bebisen kan få rum där inne egentligen...
Ibland känns det som om man inte är gravid...som nu...det är helt stilla...inget som rör sig.
Otymplig & oattraktiv? Usch så de skriver ha ha ha...jag känner mig på topp ju!


Kommentarer
Postat av: Martina

Hur var det med bilder? :)

2009-05-12 @ 12:13:44
URL: http://smalandstos.blogg.se/
Postat av: Martina

Just nu är det förbannat mkt som ska göras! Samtidigt som jag skriver examensarbete (som för övrigt är det mest krävande, uppstressande, jävligaste m.m. som jag varit med om i hela mitt liv) så blev jag tvungen att boka resa ner till småland hipp som happ för att gå på en jobbintervju i oskarshamn (på tisdagen), sedan drar jag vidare till göteborg direkt efter det (på torsdagen)för att vara ledare för ett läger. Sen ska vi åka buss från Göteborg till Pite dit vi anländer på måndagen, på måndagen har jag lektion på eftermiddagen. Min sista lektion innan min sångexamination som är på tisdagen dagen efter. Puh! Så jag har verkligen INTE tid att blogga på några veckor nu. :) Sorry. Men vi kanske hinenr ses istälelt nere i småland nästa vecka? :D Kram!

2009-05-12 @ 14:52:59
URL: http://smalandstos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0