Jag går upp i atomer snart...

Idag är en sån där konstig dag då jag alltid blir lika förvirrad av vad klockan är...alltid samma visa. Min mobilklocka hade ställt om sig själv...det visste inte jag så i natt ställde jag om den ytterliggare en timma...ja, jisses.
Vad händer annars då? Ja, vi tjabbar för fullt om husköp...Glenn kan verkligen inte veta vad han vill ha eller ngt...ena stunden säger han ruckel, att renovera upp....andra studen ett nybyggt hus...(men då vill ha bygga upp det själv) Alltså de båda förslagen går inte hem hos mig...för jag vet hur mycket tid det kommer ta...och mer därtill säkert...roligare kan man ju ha för tiden. Sen kommer vi säkert vara i luven på varann...och övervaka varann om det skulle vara att vi bygger eller renoverar...jag vet bara hur det var när vi skulle måla i vår förra lägenhet vi hade...vi blev ovänner ett X antal ggr.
Ja minsann det tar på krafterna...inget man vill sätta igång med heller om man är höggravid eller har fått vår bebis då heller...det blir lixom inte SÅ mycket tid till övers...men min andra hälft har nog inte fattat att det kommer komma en bebis snart!
För honom tror jag i princip att bebisen finns när den är ute.
För mig däremot finns den sen långt tillbaka.

Mitt hus var 110 kvm som jag fastnat för, kanonbra planering (se bilden nedan)...Glenns är ett "hus" i ett annat hus...och där är kvm inte mer än 90 kvm och ett litet sketet badrum och inget kök...det får man bygga in...och då bor man ändå inte själv...man har ju grannar inpå sig ändå...Neeeeeeej, jag vill inte bo så...så trött på grannar...inte på folk.
Så säger han att det huset jag fastnat för är för litet...fatta att jag håller på att gå upp i atomer snart...han pratar i gåtor!
Grrrr detta är en HET diskussion just nu...

p.s Det tog 1 år innan tvättmaskinen & torktumlaren var på plats i vår lägenhet....bara lite inom parantes :) d.s





Kommentarer
Postat av: Josefine

Hur går det har ni kommit överens om hur ni ska göra med husköp?

2009-03-30 @ 11:21:38
URL: http://josefinejunibarnet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0