mmmmm mat :)

Idag var jag nere på Kicks och pratade lite med dom...de kollade på min mage och sa att "nu syns det ju" hi hi de är så söta. Fick även mitt läppglans från Clinique som jag hade valt ut...vi hade klarat en kampanj från Clinique nämligen.
Nu kommer man ju sakna det lite en tid framöver...det var ganska bra förmåner :)
Sen gick jag upp på Lagerhaus och köpte två block...en i vit med vita blad och en i svart med svarta blad.
Såg att det var halva priset på den vita så ska nog ner och köpa en till.
Har skrivit ner en del bak-recept i den vita boken...tänkte jag skulle vara lite duktig och samla ihop alla godingar.
I den svarta får det bli lite foton och skrivet med en Guldpenna...fint ska de va :)
Blir två kokböcker då...en med bak-recept och en med matlagnings-recept.
Apropå matlagning...testade en liten egen variant på pastasås idag...den var uppskattad...det var INGENTING kvar i kastrullerna sen :)
Här kommer det om ni vill prova:

1brk Creme Fraiche paprika/chili
1 fiskbuljong
1 dl vatten
Klippt dill
Räkor
Lite citronsaft
1 nypa grovmalen svartpeppar
...och salta efter behag

Rör ner creme fraichen i en kastrull och värm, smula ner fiskbuljonen och tillsätt vatten. Värm upp.
Blanda i resten och låt sjuda en stund.
Jag redde såsen med Maizena.

Det blev lite starkt så kanske tar en vanlig creme fraiche nästa gång och kryddar efter behag.

Ja så detta recept får ta plats i min kokbok sen.

Hoppas att ni har haft en bra dag! :) Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0