SJÖSLAG i lördags!!

Ja vi höll på att göra en Titanic 2 i lördags ute på sjön.
Allt hade vart stressigt den dagen och så hade vi bestämt att vi skulle sjösätta båten för att åka ut och lyssna på musiken med många andra vid Evedal.
För det första så krabbade det med nyckeln till bommen för att kunna sjösätta den...den som hade nyckeln skulle precis åka till Evedal och vara där hela kvällen...
Men då fixade det sig med en annan nyckel sen...hur som helst.
Efter mkt om och men så var båten i och resten kunde åka ut till Slottsruinen och bli upp-plockade därifrån.
Glenn var inte speciellt sugen på att åka ut...och sa hela tiden att det är inte meningen att vi ska åka ut med båten idag...det här känns inte bra.
Vi hoppade i båten och vi var totalt 6 personer.
Gasade på och körde ut mot Evedal...det skvätte upp på min sida utav bara den så jag fick sätta mig därbak och så gick det så j*vla sakta...både Glenn och jag tyckte det kändes heeeeelt konstigt...det brukar väl inte vara några problem att köra 6 personer i båten...gick ju förra året!
Så Glenn satte sig där fram och jag körde...fick köra i snigelfart för det skvätte så (?) Och sen när jag skulle sätta pinnen i botten så hände det INEGNTING...det kändes som om vi inte kom NÅGONSTANS.
Väl framme i Evedal så kunde vi inte lägga till för det var ngt fel på ankaret.
Så vi fick vända om igen och köra tillbaka...halva resan så sa Glenn åt mig att ställa mig upp för han skulle kolla under locket (kan inte förklara) Då var det FULLT med vatten och bensindunkarna (fulla med bensin) låg och FLÖT på ytan där inne...och hela underredet var FULLT med vatten...inte nog med det så började det läcka in i båten med...
PANIIIIIK...vad händer alltså...vad är nu detta?
Vi var en bit från land och vi ville bara in dit och rädda vårt skinn typ...vi tjejer var stressade och oroliga och nervösa och Glenn var KRITVIT i ansiktet...han bromsade ner och då fick vi in ännu mer vatten där framme...
Glenn styrde in mot land så vi kunde hoppa av allesammans...
Körde till en annan intill liggande brygga och hela motorn var nere i vattnet vid det här laget!!!
Killarna fick dra upp den Blytunga båten på den bryggan....jag lyckades hitta en spann på 10 liter och en skopa i en annan båt som vi lånade...
Sprang dit och det var inte mer än att ösa ut allt för hand....flera tusen liter...
Allt hade som sagt vart väldigt stressat den dagen och båten skulle i snabbt...därför hade vi missat sätta dit bottenpluggen...
Förra året då vi rengjorde båten noggrant tog vi bort den för att rensa bort skräp därifrån nämligen...
Danne hittade den flytandes i båten och frågade vad detta var till Glenn...
Då sa han bara...-Ge mig den...där har vi problemet.

Behöver jag säga att Glenn hade fruktansvärt ont i ryggen igår! Och han som redan har problem med sin rygg...
Det fick bli massage och tigerbalsam för hela slanten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0