Fredag

Bloggade inte igår men det hände inte så mycket mer än att jag jobbade...
När jag kollade posten så var det med en tidning, Glamour...tänkte genast att jag inte prenumererar på någon tidning.
Öppnade och läste att jag hade blivit en av de utvalda att få prova 3 nummer av tidningen Gratis...aaaah gratis är gott.
Idag har jag oxå jobbat, har inte så långa dagar, men det är rätt skönt faktiskt...för det känns i hela kroppen, stående jobb hela tiden. Får iaf den sociala biten och det är jättekul!
Åt nypotatis igår på kvällen...invigning för i år =D Det smakade mycket bra! Åt upp alla potatisar i kastrullen =D
Okey bara 9 veckor kvar nu tills bebisen kommer...jag börjar bli lite otålig nu.

I vecka 31 är jag nu...


Barnet

Barnet är nu cirka 40 centimeter långt huvud till fot. Nu börjar det närma sig födelselängden. Många har redan hår på huvudet som kan ha vuxit upp till två centimeter. Barnet har fortfarande inte lagt sig till rätta utan ligger ibland med huvudet nedåt och ibland med huvudet uppåt eller åt sidan.

Vikt 1 800 gram.


Mamma

Din lungkapacitet har ökat från 500 till 800 kubikcentimeter luft per andetag. Det behövs både för barnet och för dig själv. Den ansträngning det innebär att vara gravid kan göra dig andfådd. Bebisen fyller upp större delen av magen. Det kan kännas trångt och tungt. Många kvinnor samlar på sig vatten.

Jag mår fortfarande jättebra! Men undrar om jag börjar bli trött nu i slutet som jag var i början...eller om det är för jag har börjat jobba lite igen...
Skulle lagt ut lite bilder här tänkte jag på magen...men alltså kameran är inte hemma så jag tror Glenn snott den! Så typiskt! Usch vad jag känner att jag blev irri på det nu!

Vi ska på studentfirande ikväll...Glenns farbrors son som tar studenten.
Tänker på om det var just detta datumet jag oxå tog studenten...hmm...isf är det 6 år sedan jag lämnade skolan.
Tiden går.


Kommentarer
Postat av: millan

klart jag vill ta lite kort på dig :) vi får träffas nån dag när det är fint väder oc fota lite :D

2009-06-05 @ 19:11:51
URL: http://papperstrumpeten.blogg.se/
Postat av: Maddo :)

Erika.. Jag har varit å kollat på den där lägenheten nu, hörde dom hade nån annan före.. Jag vill verkligen ha den.. Efter all skit som hänt nu vore det sitta på plats.. Ååå, hur går jag tillväga.. kram Maddo

2009-06-05 @ 19:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0