6 veckor kvar...

Så kan det vara...tiden går...fast inte sådär fasligt fort som jag hoppas på...eftersom jag drömde att jag födde i natt...
Det var en ganska obehaglig upplevelse i drömmen... för jag kom lixom inte ihåg någonting från det att vattnet gått och fram tills bebisen var ute...så jag var ju inte med någonting...
Helt mysko...och jag som vill vara med i allt vad som händer sen.
Det var bara en dröm :)

Barnet:

Många barn ligger nu med huvudet nedåt. Barnet lyssnar till mammans hjärtslag, magen som kurrar och andra kroppsljud. Inte konstigt att en del barn sedan har svårt att ligga själva i vaggan eller spjälsängen. De vill vara nära dig och lyssna till de här ljuden. De inre organen är nu färdiga, förutom lungorna. De behöver mogna ett tag till, de ska ju anpassas från vatten- till landlivet och luftfyllas när barnet kommer ut. Ögonens pupiller kan dras ihop och vidgas.


Mamman:
Livmodern tränar för förlossningen nu och du kan känna av det i form av förvärkar, en del svagare och andra kraftigare. En del känner du inte av alls, men du kan känna med handen utanpå magen att den plötsligt drar ihop sig och blir alldeles spänd.

Hjälp...känner typ som mensvärk ibland...nu fattar man att det börjar närma sig. Jag får nåt annat att tänka på iaf till det drar ihop sig...flyttpacka och greja med det...skönt det annars hade jag nog klättrat på väggarna här hemma...bättre att sysselsätta sig med något...än att bara sitta och vänta...
Det kommer nog bli bra...jag hoppas att jag kan slappna av när det väl gäller sen...ska försöka göra avslappningsövningarna. Det tror jag mer på än bedövning. Lustgas är väl i såfall det enda som kan vara lite kul...vad vet jag...jag är inte där än...kanske vill ha allt...vem vet...bara jag.

Jobb strax...12-18:15 precis lagom...samma tid i morgon och jobba lördag 10-16:15.

Kommentarer
Postat av: millan

jag tittar nog förbi på lördag innan jag åker till roskilde :)

2009-06-25 @ 20:20:24
URL: http://papperstrumpeten.blogg.se/
Postat av: millan

jag tittar förbi på ditt jobb. vi ska stanna där till den 6 juli. alltså 9 dagar. sen är det bara en festival kvar i år.

2009-06-26 @ 10:40:43
URL: http://papperstrumpeten.blogg.se/
Postat av: Nathalie

hahaha ja jag såg att du ringt:) halv 10 ligger jag oftast och sover då jag är så satans trött:) har besök här nu men slå en pling i morgon:) puss o kram

2009-06-26 @ 19:23:16
URL: http://finafrun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0