Uppdatering

Ja vad har hänt sen senast jag skrev...lite av varje :)
Har packat flyttkartonger hela veckan...och såklart rensat ut en del saker som vi inte har någon nytta för...som bara har stått i diverse hörn och skyffen och sett allmänt övergivna ut.
Det var riktigt skönt. Har varit så duktig och märkt vartenda kartong med, bäst det annars hittar man inte en pryl sen.
Måste även se till att packa min BB-väska med och se till att ha den i närheten...man vet aldrig när det kan hända nu, lika bra att vara förberedd för snart smäller det! Äsch blir väl att man packar den sablar väskan lite då och då...ha ha.
Nej, men ärligt talat så har vi inte handlat mer än barnvagn (som vi för övrigt hämtade nu i veckan) och spjälsäng som vi köpte för en helg sen, och till den madrass, kudde m.m
Men saknar en del som påslakan och spjälskydd och så.
Jag är förmodligen inte som många andra som handlar handlar handlar...många månader i förväg...nej för tusan det är kul att handla...men snaaart...sen när bebben ploppat ut kommer det handlas. Men såklart måste man ha liiiite basic iaf.
Tänkte handla om 2 helger...och då ska älskling oxå med och välja :)
Då måste vi handla lite babykläder, amningsbh, spjälskydd, påslakan m.m
Sen finns där ingen tid...för sen flyttar vi!

Vi var på bio igår...Stor tabbe! Se INTE Brüno! Det var den kassaste film jag förmodligen sett någonsin! Den är inte ens värd att se på tv:n GRATIS om den skulle visas!
Hade köpt godis, men var inte ett dugg sugen haha.

Idag körde vi till Bror Pehrsons och kollade på soffbord. Hittade inget som vi kände för...soffbord är förmodligen det svåraste man kan köpa till ett hushåll?
Har iaf hittat matbord och stolar på Mio...får se när vi bestämmer oss för att slå till...om vi nu gör det för dom lapparna det kostar..gaah.
Kikade på Mios hemsida och hittade ett helt okey soffbord i ekfanér...well vi får väl kika på det.
Ikea hade oxå ett helt okey...fast i svart då...och det kan bli lite tråkigt eftersom vi har mycket annat som är svart.
Har fått för mig att jag vill ha en Cerise rund matta under soffbordet...ni vet en såndär lurvig mysig...man måste ju våga lite färg med...eller så blir det en grön.
Ska ut på letarjakt.

Movie
Vad tror ni? Hiss eller Diss? (Fast i Ekfanér då)
 


Kommentarer
Postat av: Nathalie

Kan ju säga att det dummaste ni kan göra är att köpa nytt bord nu om ni inte vill köpa nytt om ett år igen. Köp ett billigt för jag lovar barn älskar att banka, bita och slå på ett bord som är i lagom höjd :) Köp ett billigt eller behåll det gamla.:)

2009-07-11 @ 19:58:43
URL: http://finafrun.blogg.se/
Postat av: Anna

Tja! Kan ju säga att köp en BILLIG matta... o lättstädad. det kommer bli mkt spya, välling och sen när dom e äldre... massa kladd, mosade bananer, lite dregel. Ja du förstår vad jag menar... Min fina dyra röda soffa är numera en kladdbas för den äldre grabben. :( Hoppas ni hittar något. ;) Kramiiiis

2009-07-11 @ 20:01:45
Postat av: Erika

Tack för era ärliga kommentarer!

2009-07-12 @ 11:39:13
URL: http://ererika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0