Idag är det torsdag

Och jag har inte kunnat sova typ ett piss i natt...jag kan leva med att inte sova så mycket för det kommer man ju inte göra sen så det är bara bra att kroppen ställer in sig på det...MEN att jag har så satans ont...igår var jag nära att lipa på kvällen för det värkte så.
Det började vid halv 4 tiden på e.m och höll i sig...
Idag eller just nu ska jag kanske säga så gör det inte ont...(SKÖNT) DET är lyx. Jag brukar inte klaga annars om jag har ont någonstans men igår visste jag knappt vart jag skulle ta vägen.
Idag klockan 9 var vi på förlossningen för att följa upp så att allt fortfarande var bra. CTG igen och bebben mår bra. Och så ett snabbt Ultraljud för att kolla fostervattnet...det låg nu på 8 cm (kan inte sånt riktigt) men läkaren sa att det var bra.
Så nu är ju bara frågan...kommer det sätta igång snart...eller kommer det fortsätta värka på ändå tills augusti...på ett sätt vill jag bara ha ut bebben nu...å andra sidan så skulle det vara rätt skönt om den kunde få några veckor till.
Men den skulle klara sig galant om det skulle bli tidigare nu...behöver bara lite extra värme...och det lovar jag att det ska den få isf! ;)

Nyss ringde Elin till mig (kicks) och frågade hur det var med mig....ja, vad säger man...det kunde ju vart bättre...värkarna har satt igång och bla bla bla. Hon undrade om jag kunde jobba på lördag. Och det kan jag ju inte...vi ska på kontroll igen då klockan 10 på morgonen...faan, jag vill ju jobba...men det går ju inte. Skit. Det är bara att acceptera läget helt enkelt, det blir inte alltid som man tänkt sig.

Blir inget kalasande för min del i morgon...vi var bjudna på 50 års kalas...men no shit, jag blir hemma. Och lördag blir väl inget ikea heller...vi står här tomhänta, ingen spjälsäng ingenting...och barnvagnen har vi inte heller hämtat ut....
Mitt i denna röra så skulle jag ju packa flyttkartonger med...men alltså "help me"
Tack alla ni som bryr er om mig...ni som sms:ar och kommenterar här :) PUSS PÅ ER!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0