Detta har hänt idag...

Jobbat idag en liten stund blev det iaf....mår mycket bättre av att jobba lite än att bara vara hemma typ. Det är inte så skönt som en del tror. Unnade mig en bakad potatis med skagenröra idag och en dammsugare efter det...det var mumsens!

Fick åka in till akuten igår med syrran...hon var så svullen i halsen och hade ont i öronen så det var bäst så tyckte jag. Hon pratade med en sjuksköterska...men de sa att de inte kunde göra så mkt, så vi fick åka hem kort efter det.
Det kunde ju blivit värre tänkte jag...min värsta upplevelse som jag kan minnas var när jag fick körtelfeber...jag var totalt svullen i halsen och kunde till slut knappt andas...så därför ville jag att hon skulle åka in...man vet aldrig.
Men idag hade hon vart på vårdcentralen, så det gick bra. Halsfluss :(

Nu tänkte vi att vi skulle sälja vår Expedit bokhylla från Ikea...en svart sådan. Den kommer vara helt opraktisk när vi får småbarn...jag menar baby kommer vara där och plocka grejer hela tiden. Sen är den SÅ tråkig att damma för den blir dammig hela tiden....så är det när man gillar svart...Så nu ska den bort!
Men vi måste ju fylla ut med ngt annat istället...kanske sätter upp ngt på väggen bara...
Någon kanske har ngt bra förslag???

Jaaaaa...det måste jag ju berätta...det sprider sig som en löpeld att vi ska ha barn nu....Christina på jobbet kommer fram idag och frågar om jag ska ha barn...tänkte först om det syntes men det gör det ju typ inte med kläder på...
Då var det Anette som visste om det och hade sagt det på Kicks...på sätt o vis var det ju skönt att slippa berätta det själv...för jag hade verkligen grunnat på när jag skulle säga det och hur osv....ha ha...

Jag vill verkligen flytta till något annat...det finns alltid en massa anledningar som vi kvinnor kan räkna upp...mina anledningar är typ:

1. Vill ha en uteplats med gräs som man kan grilla på och mysa.

2. Lite svalare inomhus på sommaren...det är en bastu här på sommaren, jag lovar!

3. Slippa elefanterna på ovanvåningen...som verkar släppa grejer rakt ner i golvet...och köra runt med bobbycar över trösklar och mattor...ja allt helt enkelt gör de som ingen normal människa gör...därav elefanter.

4. Slippa bo så nära inpå allt och grannar som släpper dörrfan till tvättstugan så det vibrerar i vår lägenhet. (Gjorde en precis NU Grrrrrrr)

5. Se ngt annat än asfalt och tråkiga byggnader.

6. Brandbilar och polisbilar som skriker förbi här stuuuuup i.......timmen.

7. GLÖMDE NÄMNA VÅRT KNARRIGA GOLV FÖR HELSKOTTA......HUUUUUUR kunde jag glömma det.....det knarrar som aldrig förr....och jag lovar de vill inte göra ngt åt det...

Nej men vilken tråkig lista det blev....jag kunde räkna upp mer...men det ska jag inte göra.

Jag tror inte jag ska skriva så mkt mer....det kanske blir för mycket att läsa och ni kanske blir uttråkade...


Puss & Kram på er!


Kommentarer
Postat av: Josefine

Det var jag som berättade för Anette. Sorry!

jag är spekulant på hyllan =) vad ska ni ha för den?

Tips, Sätt upp ett tyg som fondvägg.

2009-02-05 @ 22:00:43
URL: http://http://josefinejunibarnet.blogg.se/
Postat av: Martina

Flytta till Pite vetja!! :D Inte så mkt betong, fin natur och trevliga människor. Om jag kunde så skulle jag vilja konvertera alla människor i sverige till Pitbor! :D Lätt! trivs jättebra här, fast nackdelen är ju att det är lite långt till släkt o vänner... Får skaffa en stuga härupe när man har flyttat söderut och tjänat lite pengar! ^^ Vill ju inte ge upp norrland för evigt! Kram!

2009-02-05 @ 22:39:25
URL: http://smalandstos.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0