Dax att börja!

Tyckte det var på tiden att jag skaffa mig en blogg nu...orsakerna var inte så många, men en av dom var att jag ville att min syster i Piteå kunde läsa lite om vad som händer i mitt liv och de runt omkring mig, man kan ju inte tjata varje vecka i telefon...det har vi inte gjort heller, men ni fattar vinken ;)
Sen att de kompisar som man inte har inpå knuten kan läsa lite oxå om vad som händer...och ni andra oxå såklart!
Sen är det ju rätt skönt att bara skriva av sig lite oxå!

OK känns som att jag ska börja...men vart ska jag börja.....det finns ju en hel del som har hänt på senaste...
Kan börja säga att efter mina 5 år på Lindex så sa jag upp mig 07 och började på Kicks 08....där har jag varit fram tills i lördags då det var min sista dag på vikariatet....så i måndags var jag på arbetsförmedlingen...och ja, jag har ju fått min egen uppfattning om dom nu kan man ju säga....går inte att förklara och vill inte upplevas ha ha.
Men i morse ringde chefen från Kicks (hon som hade vart mammaledig) och frågade om jag kunde jobba i morgon....och det kan jag ju. Sen blir det fler tider framöver sa hon så ännu har jag inte gett upp Kicks ;)
Ska lämna in mitt CV på simhallen...de sökte en i recpetionen. Ska göra det så fort jag har fått ut pappren från skrivaren som för övrigt min sambo har införskaffat utan att jag visste ens att vi skulle ha en....ja det är roligt nästan jämt ;)

I övrigt mår jag hur bra som helst...vi kommer få tillökning i sommar ;)
Ja du hörde rätt....jag är gravid! Blev lite paff när jag var hos Sarah en kväll i november och jag berättade att jag kanske oxå är med barn....nej jag bara skämta säger jag sen....men jag har inte fått min mens ännu....men det var väl bara för att jag slutade med p-pillren och vaddå den har väl bara hoppat över en månad...den koooommer sen.
Sarah stod helt tyst med brett leende....alltså nej mensen kan inte hoppa över en månad sådär bara....du hade den ju förra månaden....Nej jag tycker du ska gå och testa dig. Köp ett test på apoteket i MORGON.

Så dagen efter så köpte jag ett test och körde hem till Sarah och testade....det var ett kryss.
Snacka om att man blev lite hispig....men det var ju planerat...men jag trodde inte att det skulle gå så fort...jag hade hela tiden sagt till Glenn att det är nog dax att testa nu för man vet inte hur länge man behöver hålla på tills det går ha ha.

Sen testade jag efter några dagar igen...då på ett digitalt....och timglaset syntes i rutan och Poff stod det klart och tydligt "Gravid" Då insåg man att det var så....fast att man inte riktigt trodde det....jag hade väldigt svårt att fatta!

Ja, sen efter allt detta så har vi vart hos bm 2 ggr....igår var vi på hjärtljud :) Då fattade man att det var ngt där inne....nu längtar man ju till Ultraljudet!

Idag gick jag runt sjön och var ute i över en timme och andades luft....det var skönt.
Sen lackade jag mina naglar....fransk manikyr blev det....! Inga mallar här inte...man har ju målat sen man upptäckte nagellack och är så rätt stadig på hand haha. Fixar det galant alldeles själv....bättre än den usla salongen jag var på förra året...nej där sätter jag inte min fot igen....Depends lack och klibbigt som en bullsmet utan mjöl....det fattar ju vem som helst att det ALDRIG torkar...sen att hon lackade på TVÅ lager vitt....hmm....det räcker med ett om man har bra lack vill säga.
Så här blev resultatet...



Har kollat på lite olika utbildningar som nagelterapeut så det kanske det blir. Det verkar så kul.
Så Ewelina då får du jobba på min salong....anställer dig utan intervju ;) Du är grym på naglar!

Jag tror det är dax att avsluta nu faktiskt...det kommer ju fler dagar att blogga på.
Sen är man lite skakis att all text man skrivit ska försvinna.....aaah..

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Bra med en blogg du kommer ha massa tid att blogga på när du kommer gå hemma med bebisen:) och ett stort grattis, Vad roligt är så glad för eran skull. Hälsa till Glenn från oss oxå. Kul med blogg den kommer jag följa dagligen så skriv på du bara. Puss o kram min vän

2009-02-03 @ 22:13:44
URL: http://finafrun.blogg.se/
Postat av: Martina

Vad kul att du ÄNTLIGEN tagit tag i bloggandet! :D Ska bli kul att se m du lägger upp några bilder sen framöver. Vill ju gärna hälsa på er nu i vår, men får se om skolans schema och min plånbok tillåter det... :S Kram på dig! PS: FIna naglar förresten! Kan tyvärr inte ha såna fina naglar då lacket försvinner bland pianotangenterna. ^^ DS

2009-02-03 @ 22:19:00
URL: http://smalandstos.blogspot.com
Postat av: Josefine

Nice blogg bruden. Du är tillagt på mina favoriter nu =)

2009-02-03 @ 22:37:03
URL: http://http://josefinejunibarnet.blogg.se/
Postat av: Nathalie

fan en annan hinner ju skriva 556145212552524324354124245

185152540415 blogginlägg innan du är inne på det andra:) Love love 2u

2009-02-05 @ 21:21:50
URL: http://finafrun.blogg.se/
Postat av: Glenn The KING

Metallica :)

2009-02-07 @ 09:44:05
Postat av: Maddo :)

Men vafaaaan, gratttis :)

Jesus vad alla börjar bli vuxna utom jag.. Hehe..

Lycka till med bebben :)

Kram

2009-02-08 @ 16:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0