mmmm underbar dag!

Idag har varit en helt underbar dag...ok..morgonen på försäkringskassan var inte så givande...var på info om föräldraförsäkringen.
Det kändes som man kunde tagit reda på allt själv genom internet...det enda som jag inte visste var att man kunde logga in sig med BankID och sköta sina ärenden själv.
Men hur ska man kunna veta? Man vill ju gärna engagera sig i det mesta nu när det är något nytt man står inför!
Iaf...efter det så kom kusin vitamin in och vi åkte upp till Glenn...han skulle beställa någon del till bilen.
Sen stack vi ner på stan...mycket trevligt var det! Vi åt stekt fläsk, potatis, löksås och rårörda lingon...mmmmm =)
Sen blev det en mjukglass...=)
Jag säger bara det... fy f*******n vad tungt det blir när man köpt påslakan och lakan....alltså jag trodde hela armen skulle gå av ibland...jag sa det att jag ställer ifrån mig kassen här på gatan nu och skiter i det här...ha ha ha...det var när vi skulle dra oss hemåt. Skrattattack allan-ballan blev det...och kunde knappt gå sen...och varmt var det =)
Ja men det var en mycket trevlig tur...det får vi göra om snart igen!
Puss på dig gumman, tycker om dig så mycket!

Förresten kan jag rekommendera Coop Visa...så jäkla bra att vi äntligen har tagit tag i ett separat kort för maten.
Det kommer funka jättebra! Då vi sätter in pengar på det varje månad och på så sätt får stenkoll på våra utgifter.
Bonus på alla inköp vart man än handlar...(det betyder dubbla poäng om man handlar på Ica och drar sitt bonuskort först och sen betalar med Coop Visa...smartass va)
Gratis första året och 3000 gratis poäng. (Just nu får man en trisslott oxå om man ansöker)
Vilken reklam jag gör...LOL.
Tack syrran för tipset om det kortet!

Kommentarer
Postat av: Josefine

jag orkar verkligen inte blogga nu. Tolka det rätt, men det känns som om vissa är inne på bloggen bara för att snoka och jag tycker att det är lite otäckt. Fundera på att lägga ned den.

Fasen varför köper du lakan och sånt INNAN du ska till Ullared? Dem har ju jätte bra och billiga där.

2009-04-29 @ 21:42:47
URL: http://josefinejunibarnet.blogg.se/
Postat av: Martina

Vad bra att ni har nytta av kortet! :D Vi använder ju också samma kort och det har hittills funkat bra. :) Man har lite mer kolla, eller snarare, MYCKET mer koll på pengarna nu gentemot förr. Nu ska jag söka jobb och sen ska jag hinna deklarera. :P Kram!

2009-04-30 @ 10:28:16
URL: http://smalandstos.blogg.se/
Postat av: Ewelina

PUSS PUSS PUSS PUSS på dig!!!!!! TACK för en underbar dag, det var SÅÅÅ mysigt! :)

2009-05-02 @ 22:49:15
URL: http://ewelinakenis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0